Talán egy munkakörnél sem találkoztam annyira irreleváns bérigény megfogalmazással a fiatal, néhány hónap tapasztalattal rendelkezők körében, mint ahogy azt jó pár munkavállaló tette egy ’junior online marketing’ pozíció esetében.
Maga a terület elég újnak számít, annak ellenére, hogy egyre többen nevezik magukat online marketingesnek (pl. értékesítő, ügyfélkapcsolati munkatárs). Be kell, hogy valljam, az online piac és a szakma megismerése sok időráfordítással járt, de megérte! :-) Elengedhetetlen ez ahhoz is, hogy a strukturált telefoninterjúnál megfelelő kérdéseket tegyek fel, illetve átlássak azokon, akik jobb színben akarják magukat feltűntetni.
A megszólítottak között akadt jó pár szinte pályakezdő jelölt, aki a néhány hónapos munkatapasztalatával akkora bérigényt jelölt meg, mint a több éves tapasztalattal rendelkezők. A bérigényben túl magasra szárnyalókat gyakorlati tanácsokkal segítettem (tapasztalat kontra bérigény), mert irreleváns igényükkel nem fognak munkát találni. Azt csak remélni tudom, hogy értő figyelemre találtak ezek.
Hasznos lenne, ha az oktatási intézmények a nagy betűs életre is felkészítenék a nebulókat, hiszen a végzettség még nem minden ;)