Egyre több vállalat él párhuzamosan az online és az offline reklámozás lehetőségével, hogy a minél nagyobb arányban érje el a célpiacot. - olvasható Damjanovich Nebojsa által készített tanulmányban.
Az tapasztalható, az offline média helyét egyre jobban az online oldal veszi át. Már nem az a cél, hogy minél többen ismerjék a vállalatot és annak termékeit-szolgáltatásait, hanem az, a kampányok által a potenciális ügyfeleket érjék el.
Ezek tudatosítása és alkalmazása elengedhetetlen ahhoz, hogy egy piaci szereplő megőrizze, avagy elnyerje az áhított "piacvezető" posztot. Ez a vállalatok részéről teljesen más alkalmazkodást kíván meg. Az online világba lépés szervezeti kihívásokkal jár, hiszen megváltozik a kereskedelem dinamikája, a termékek forgási sebessége, az informatikai rendszernek kezelnie kell az online eladásokat is a raktárból, az ügyfélszolgálatra több ember kell, az elemzéshez más gondolkodásra van szükség, a marketing osztálynak teljesen új szemléletet kell vennie.
Vannak, akik már felismerték az online marketing jelentőségét, mivel én, mint fejvadász számos pozícióban egyre több olyan megkeresést kapok, aminek a hátterében online indok áll.
Felteszem mégis a kérdést: mennyire vannak erre felkészülve a szervezeti változ(tat)ásokra a cégek? A KKV-es vállalatok hány százaléka ismerte fel az online marketing jelentőségét és fontosságát?