Hiteles vezető? – ez a kérdés fogalmazódott meg bennem ma, amikor egy értékesítési vezető pozíció kapcsán szólítottam meg valakit.
Sok értékesítő van a piacon, mégis, kevés közöttük a jó szakember. Többségükből hiányzik a dinamizmus, a jó kommunikációs- és meggyőző készség. Ugyanez vonatkozik az értékesítési vezetőkre. Tőlük, az előzőeket kiegészítve, elvárható lenne a vezetői készség, a szakmai tapasztalat, a hitelesség, illetve az emberekkel való megfelelő bánásmód.
Ma volt „szerencsém” egy olyan sales vezetővel beszélni, aki bár jó pár éve vezető pozícióban dolgozik, ő maga még soha nem foglalkozott értékesítéssel. Mondhatni, a ranglétrát nem járta végéig. Egy ilyen vezető milyen példával tud szolgálni a munkatársaknak? Hogy képes megérteni az ő problémáikat? Hogyan képes motiválni a csapatában dolgozókat? Egyáltalán, mennyire érzi magát hitelesnek ebben a szerepkörben?