Kicsi az esélye annak, hogy egy meghirdetett állásnál éppen ránk esik a választás. A számos jelentkező közül nekünk kell a legjobbnak lenni. Nem elég csupán jónak lenni!
Speciális szakértelmet/tapasztalatot igénylő pozíciókra alapvetően ritkán jelentkeznek igazán jó szakemberek, míg az általános tapasztalatot és végzettséget elváró hirdetésekre tömegével érkeznek a pályázatok.
Mégis, hiába felelsz meg minden elvárásnak/követelménynek, amit a hirdető munkaerőközvetítő vagy munkáltató elvár, ha bakikat követsz el. Az önéletrajz és motivációs levél tartalmi és formai követelményei mellett csökkented az esélyeidet, ha:
- korábban elküldött pályázati anyagodat továbbítod, benne hagyva a levélben, milyen e-mail címre küldted el levele(i)det,
- helyesírási hibákkal tarkítod bemutatkozó soraid, motivációs leveled, illetve önéletrajzodat,
- ha kérnek motivációs/bemutatkozó levelet, érezhetően egy sablont küldesz tovább,
- korrektúrán átesett anyagokban benne felejted a korrektúrát,
- hirdetésben megadott névre elküldve CV-det a leveled „Tisztelt Hölgyem/Uram!” megszólítással kezded,
- túl hosszú bemutatkozást írsz az önéletrajzodhoz,
- nem megfelelő forrásra hivatkozol (X oldalon megjelent hirdetésnél te Y weboldalra hivatkozol),
- rövid határidőn belül ugyanazt az állást többször megpályázod.
Azt gondolom, sikeresebb akkor lehetsz, amennyiben a bemutatkozásodat és motivációs leveledet a hirdetésnek megfelelően alakítod. Nem várható el, hogy minden egyes állásra újabb és újabb leveleket írj, azonban néhány gondolat újrafogalmazása sikeresebbé fog tenni.
Ahogy a munkavállalók oldaláról az egyedibb, kreatívabb hirdetések érdekesebbnek tűnnek és többen is jelentkeznek arra, úgy a másik oldalra is üdítően hatnak az ötletgazda jelentkezők.
Egy szó, mint száz, merj pezsdítő lenni, mint forró nyár nap egy hűsítő limonádé! :-)