Állás - munka alias Személyzeti Kantin

Ezen a helyen megtalálsz mindent ami egy "személyzetis" vagy ha úgy tetszik "HR-es" fejében megfordul. Legyen az munka vagy akár magánélet, öröm vagy bánat, apró vagy mindent elsöprő gondolat. A szórakozás mellett, szakmai dolgokról is esik szó, melyben kifecsegjük műhelytitkainkat...

Tetszik?

avagy a személyzeti kantin

2010.09.03. 15:50 Bezzeg Szilvia

LegJOB(B)

Címkék: hirdetés állás álláskeresés önéletrajz álláshirdetés fejvadász

Az álláshirdetésekre panaszkodnak a munkavállalók és a munkaadók is. Ennek ellenére úgy tűnik, a hirdetési piac virágzik. Miért?
Az állást keresők (ingyen) keresgélhetnek az állások között és jelentkezhetnek arra, feltölthetik önéletrajzukat, míg a vállalatok (HR-esek) relativ elérhető áron hirdethetnek állást avagy szemezgethetnek a feltett önéletrajzok között.
Az más kérdés, hány esetben találkozik egymással a legjobb jelentkező és a legjobb állás…

A munkavállalók csalódásának főbb okai:
- a hirdetések futószalag szerűen készülnek,
- az álláshirdetésből nem derül ki, mik a konkrét feladat és munkakör,
- ugyanazon pozíciót több cég hirdeti,
- a legtöbb munkakörhöz diploma és nyelvtudás szükséges,
- a burkolt megfogalmazású állások általában hálózatépítést jelentenek,
- a hirdetésre jelentkezés után nem érkezik visszajelzés,
- stb.

A másik oldal, a munkaadók is becsapva érzik magukat. Feladnak egy hirdetést, amire boldog-boldogtalan jelentkezik. A több száz jelentkező pályázatából ki kell válogatni azokét, aki leginkább megfelelő lehet. Mindez rengeteg időt visz el. Nem beszélve az azt követő telefonos előszűrő interjúkról és a személyes meghallgatásokról. Mindezen körök lefutása után se garantált, hogy megtalálták azt a szakembert, akit keresnek.
Hirdetéssel a munkaerőpiac csak kis szeletét lehet lefedni. Azt a piacot, akik váltani akarnak, feltöltik állásportálokra az önéletrajzukat és/vagy jelentkeznek a munkakörre. A piac többi szereplője a konkurenciánál csücsül. Őket egy jó fejvadász tudja elérni.
Egy karrier rovatban olvastam az alábbiakat: “Egy munkakör betöltésének követelményeinél a hirdetők elsősorban a szakmai ismeretekre, tapasztalatokra, más néven a hard skillekre koncentrálnak, ezt követi a nyelvismeret és az IT-tudás, leghátulra sorolva jelennek meg a – részben a jelölt személyiségét, részben tanult készségeit leíró – kompetenciák, más néven a soft skillek. Mivel ez utóbbiak átgondolt megfogalmazására a munkáltatók zöme nem fordít különösebb figyelmet, a jelölteknek sem okoz gondot, ha a leírtaknak csak részben vagy egyáltalán nem felelnek meg.”


Leegyszerűsítené a helyzetet, ha csak azok az elvárások szerepelnének egy hirdetésben, amelyek ténylegesen szükségesek az állás betöltéséhez. Az elvárt személyes tulajdonságokat a pozícióhoz, illetve a cégkultúrához illesztve tartanám célszerűnek megadni. Ha cégre és pozícióra szabottabbá válnának a hirdetések, az hitelesebbé tenné ezt a másik oldal számára, ezáltal a munkavállalók is jobban el tudnák dönteni, melyik állást érdemes megpályázni.
 

Mindenki arra az érzésre vágyik, amikor megszólal egy hang: ezt az állást nekem találták ki! :-)


5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://allas-munka.blog.hu/api/trackback/id/tr312269150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grafogizi · http://profigrafologia.hu 2010.09.04. 11:21:12

Tapasztalatom szerint a probléma ott kezdődik, hogy mielőtt egy cég meghirdeti az állást, alaposan át kell (kellene) gondolni, hogy pontosan mi lesz a fölveendő kolléga feladata.

Sok helyen (főleg kisebb cégeknél) még ez sem igazán körvonalazott, csupán azt érzik, nem győzik a munkát, kellene valaki, aki besegít.
Ilyen előzmények után persze nem könnyű pontosan megfogalmazni az elvárt tulajdonságokat.

A dolog másik oldala pedig az, hogy sok munkát kereső (talán éppen a föntiek miatti negatív tapasztalatainak következtében) egyáltalán nem foglalkozik azzal, hogy a kiírásban szereplő tulajdonságoknak megfeleljen, csak jelentkezik mindenhova, "egyszer majd csak bejön" alapon.

Így azután, valóban nincs könnyű dolga annak, aki a "megfelelő" embert szeretné kiválasztani a rengeteg jelentkezőből.

Bezzeg Szilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2010.09.06. 09:44:43

@grafogizi:

Osztom a véleményed! Minden pozíció meghirdetése előtt a döntéshozó(k)nak fel kell(ene) tennie a kérdést: mi a keresés oka.

A csalódások és az anyagi nélkülözés együttesen alapot teremtenek ahhoz, hogy az álláskereső a célirányt tévesszen.

mittau 2010.11.13. 18:31:37

Szerintem meg kellene szüntetni ezeket a társaságokat szüntetni. Egymástól veszik a hirdetéseket, válaszok nincsenek. A mai világban legalább egy kör e-maillel tájékoztathatnák a jelentkezőt, hogy nem Ő nyerte az állást. Az interjúztató alap kérdésekre sem tud válaszolni (mennyi a fizetés, mi a feladat, hány órát kell dolgozni, stb. Elég lenne egy-két hirdető, főként saját cégek hirdetései. Intelligencia kérdése, hogy én adott esetben elküldöm az önéletrajzomat, válasz soha nem érkezik. Ennek oda-vissza kellene működni. Vannak még a diszkriminatív kérdések: van-e gyermeke, ha felnőtt, akkor hol dolgozik, stb. Ezek nem tartoznak az interjúztatóra, magánügy.

alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.04. 17:00:26

A mi szolgáltatásunk esetében sokszor előfordul hogy az alkalmazott gyakorta csak a bevételt nézi és nem pedig a kiadást és egy bizonyos idő elteltével mohó lesz és megpróbál saját zsebre dolgozni.