Állás - munka alias Személyzeti Kantin

Ezen a helyen megtalálsz mindent ami egy "személyzetis" vagy ha úgy tetszik "HR-es" fejében megfordul. Legyen az munka vagy akár magánélet, öröm vagy bánat, apró vagy mindent elsöprő gondolat. A szórakozás mellett, szakmai dolgokról is esik szó, melyben kifecsegjük műhelytitkainkat...

Tetszik?

avagy a személyzeti kantin

2009.09.29. 21:00 bezzegszilvia

HR konferencia 2009 - A HR-es mint motivátor

Címkék: konferencia hr motiváció hitelesség kerekasztal coach szervezetfejlesztés

A múlt heti bejegyzésemben az Országos HR konferencia HR-es mint motivátor” kerekasztalbeszélgetés kapcsán megfogalmazódott bennem néhány kérdés. Érdeklődve vártam az előadásokat, melyeken hallgatóként jómagam is részt vettem, hiszen volt elképzelésem és elvárásom is kerekasztalbeszélgetéssel kapcsolatban.

Az előadói oldalt ebben a szekcióban Diener Tamás, a PepsiAmericas – FÁÜ Zrt. HR igazgatója, Duna András a GlaxoSmithKline Biologicals HR igazgatója, Juhos Andrea a DBM Hungary ügyvezető igazgatója, Kállai Gyöngyi a Trendset Consulting ügyvezető igazgatója és Széni Zoltán az Ernst & Young, EMEIA HR igazgatója képviselte, míg a moderátor szerepét a Figyelő rovatvezetője, Vrannai Katalin látta el.

 

Az előadók java részt a gazdasági válsághoz kapcsolódóan elmélkedtek a motivációról, s csak kevésbé úgy, mint ettől független tényezőről.

Természetesen fontos, hogy aktuális legyen egy téma, mégis, úgy vélem, a motivációról a krízistől elvonatkoztatva is érdemes említést tenni.

 

Az előadást Vrannai Katalin nyitotta meg, akitől elhangzott, a mostani átszervezéseknek célja, hogy a lehető legkevésbé viselje meg a dolgozókat, s akik maradnak, motiváltan tudjanak dolgozni.

A válság a változás egy sokkal extrémebb variációja, melyet lehetőségként kell megélni és nem csalódásként – emelte ki Kállai Gyöngyi. Véleménye szerint – melyekkel én is egyetértek – fontos a vállalaton belüli megfelelő kommunikáció, a vezetésfejlesztés, a célok és miértek meglátása és megláttatása a dolgozókkal, a munkatársak autonómiájának támogatása és a változási folyamat ütemezése. Ha nincs konzisztencia, akkor azt az image-t, amit a cég éveken át épített, lerombolja. Egy példával szemléltette ezt, miszerint ha egy cég azt az elvet deklarálja, a teljesítmény a legfontosabb, s egy leépítési fázisban nem ezen elv alapján válik meg a dolgozóktól, akkor hiteltelenné válik

A kommunikáció minősége és a hitelesség hangsúlyos, kiegészítve ezt a következetesség fontosságával – vallja Juhos Andrea. Arra a felvetésre, hogy mekkora a HR-es mozgástere, úgy nyilatkozott, hogy elsősorban az első számú vezetőn, a HR-es önérvényesítő képességén, valamint az egyéni coachingon múlik. Hallhattunk vállalnál véghezvitt változási folyamatról is. Azt gondolom, Duna András példája követendő értékű lehet. A szervezeti változásról minden dolgozónak referáltak egy olyan program keretében, melyen a vállalat összes munkatársa jelen volt. Itt hangsúlyozták mi és miért történik. Ezt követően a részlegvezetők is leültek a csoportjukba tartozó dolgozókkal, illetve számos fórumot és utókövetési lehetőséget (negyedéves össznépi értekezést) biztosítottak arra, hogy az alkalmazottak lehetőséget kapjanak a problémák és kérdések felvetésére, átbeszélésére. A krízis felértékelte a HR szerepét, és még szorosabb együttműködést kíván meg a vezetőséggel – egészítette ki a fentieket Széni Zoltán. Zoltán úgy vélekedik, kiemelten fontos, hogy az emberek hogyan élik meg a változási folyamatot, hiszen annak hosszú évekre hatása van. Egy rossz megoldás komoly károkat okoz a cégnek és a cég megítélésének. A cég tevékenysége és szervezeti működés elég gyorsan hasonlóvá válik. Változásmenedzsment esetében is fontos, hogy az embereket be kell vonni a folyamatokban, felnőttként kell őket kezelni – vallja Diener Tamás.

A beszélgetésen elhangzott a kiválasztás jelentősége: ez a folyamat (visszajelzés, a jelentkezésről, interjú alapján a cégről keletkező benyomás) döntő lehet egy munkatárs felvételekor. Számos olyan példával találkoztam és találkoztunk már, amikor rosszul volt menedzselve a kiválasztás. A szájhagyomány útján terjedő tapasztalat és véleménycsere mellett ma már a teret hódított internet révén, a web 2.0-es alkalmazások (blog, Twitter, stb) ismertségével egy cég imázsa könnyen kerülhet a munkavállalók „feketelistájára”.

 

A konferencián motivációs tényezőként esett szó a kommunikációról, az autonómiáról, a vezetőség és HR-es felkészültségéről és hitelességéről, képzésről, az ellátott munka érdekességének, a jó csapatnak, a visszajelzésnek és tudás-tapasztalat bővítésének fontosságáról. Mégis, hiányolom, hogy az ösztönzés alappillére, az egyéni figyelem nem kapott említést. 


4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://allas-munka.blog.hu/api/trackback/id/tr511416065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.10.02. 10:33:48

coach, konzisztencia, motiváció, kommunikáció.... anyám, borogass!
Mikor lesz már, amikor a személyzetisek ismét magyarul beszélnek?

És mindehhez Vrannai, az az ostoba tyúk... Ezek halálra keresik magukat.

bezzegszilvia · http://allas-munka.blog.hu/ 2009.10.02. 11:22:29

@Strici:

marketingizek.blog.hu/2009/07/06/energiavampirok_az_interneten_avagy_miert_jok_a_kotekedo_kommentek

Ahogy a főnököm szokta mondani, vannak olyan
csirkék, akik sasnak akarnak látszani.

Aki Strici név alatt ilyet ír, ott a sas álarc mögül kilóg a csirkeláb. Javaslom neked a coaching-ot. Ha nem tudod, mit jelent, a Wikipédia segít.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.10.02. 18:40:59

@bezzegszilvia: Én meg azt gondolom, nem nekem kell egy szakma pöffeszkedő nyelvét megtanulni, hanem egy HUMÁN=EMBERSÉG nevét viselő szakmának kell magyarul. És persze eszem ágában sincs mindenféle álmegoldásokat pénzelni. :-)

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.10.02. 18:41:31

@bezzegszilvia: Ja, Vrannai tényleg egy nagyon középszerű picsa.